Blogi

Tarinamme

Ihmisläheisesti, helposti lähestyttävästi ja hyvällä meiningillä. Näillä periaatteilla Kainuun Kiinteistöhuolto hoitaa kainuulaisten koteja ja liiketiloja.

”Haluamme toimia niin, että olemme asiakasta ja asukasta lähellä. Helppo lähestyttävyys ja ystävällinen asiakaspalvelu ovat meille ensisijaisen tärkeitä asioita”, toteaa asiakkuusjohtaja Maarit Kormano.

Kainuun Kiinteistöhuolto syntyi kesällä 2021 yritysjärjestelyiden myötä, kun 30 vuotta toiminut Sotkamon Kiinteistöhuolto osti Kajaanista vuodesta 2018 toimineen kiinteistöhuoltoyhtiön, Namro Oy:n. Samassa yhteydessä toteutettiin liiketoimintakauppa myös Kuhmossa, kun Sotkamon Kiinteistöhuolto Oy osti OP Koti-Kainuu Oy:n Kuhmon alueen huolto- ja siivousliiketoiminnot.

Näin syntyi Kainuun Kiinteistöhuolto -kokonaisuus, joka palvelee kolmella paikkakunnalla Kajaanissa, Kuhmossa ja Sotkamossa.

Lähellä asiakasta

Yrityksen palveluvalikoimaan kuuluvat kokonaisvaltaiset kiinteistöhoidon palvelut niin kiinteistön sisällä kuin ulkoalueillakin, huoltokohteiden siivouspalvelut sekä kiinteistöjen teknisen turvallisuuden ja energiatehokkuuden parantaminen.

Kainuun Kiinteistöhuollon kehitysjohtaja Ville Karjalainen peräänkuuluttaa vanhan ajan talkkarihenkeä.

”Haluamme olla lähellä asiakasta, vaikka emme jokaiseen taloon omaa talonmiestä saakaan. Teemme työt reippaalla ja rehdillä asenteella ja huolehdimme siitä, että asiakas on koko ajan kartalla, missä vaiheessa työt ovat ja millä aikataululla ne etenevät”, Karjalainen kuvaa.

Paikallinen ja tuttu henkilökunta

Kainuun kiinteistöhuolto haluaa erottua valtakunnallisista kiinteistöhuollon ketjuista erityisesti paikallistuntemuksella ja tutulla henkilökunnalla.

”Jokaisella toimipaikallamme on oma paikallinen henkilökunta, jolloin päätöksenteko ei karkaa kauas. Me emme halua olla norsunluutornissa, vaan mukana asiakkaan arjessa”, toimitusjohtaja Taneli Sutinen sanoo.

”Meidänkin kotimme on Kainuussa, joten teemme työtämme kuin omassa kodissamme. Tunnemme alueen ihmiset, paikalliset kiinteistöt ja niiden historian”, Maarit Kormano jatkaa.

Hyvä viestintä parantaa viihtyvyyttä

Ville Karjalainen näkee, että asiakastyytyväisyyttä ja asumisviihtyvyyttä saadaan parannettua hyvällä viestinnällä kiinteistöhuollon, isännöitsijän ja asukkaiden välillä.

Hyvällä viestinnällä tehdään myös kiinteistöhuollon työn realiteetteja ymmärrettäväksi asiakkaalle.

”Asukkaille ei aina ole selvää, miksi jokin asia tehdään tietyllä tavalla, esimerkiksi miksi lumet kolataan tiettyyn paikkaan pihassa. Kun kerromme työstämme avoimesti, monet murheet ja tyytymättömyyden aiheet saadaan poistettua”, Karjalainen sanoo.

Maarit Kormano toivoo, että asukkaat ottaisivat yhteyttä kiinteistöhuoltoonsa matalalla kynnyksellä. Kainuun Kiinteistöhuollon asiakaspalvelu auttaa puhelimitse, yhteyttä voi ottaa myös nettisivujen kautta ja huoltomiestä saa aina vetäistä hihasta.

”Olemme täällä asukkaita varten”, Kormano tiivistää.

Avainsanat